Verbeteren van de vitaliteit van leerlingen
2024-09-05
Partners: Hogeschool van Amsterdam, Spinoza20first
(Dummy tekst gegenereed door ChatGPT) In dit onderzoek wordt gekeken naar manieren om de vitaliteit van middelbare scholieren te verbeteren. Vitaliteit wordt hierbij opgevat als een combinatie van fysieke, mentale en sociale gezondheid. Steeds meer jongeren ervaren stress, vermoeidheid en een gebrek aan motivatie, wat gevolgen kan hebben voor hun schoolprestaties en algehele welzijn.
Het doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de factoren die bijdragen aan een betere vitaliteit onder scholieren, zoals beweging, slaap, voeding, sociale interactie en mentale veerkracht. Door middel van enquêtes, interviews en een aantal praktijkgerichte interventies wordt onderzocht welke aanpak het meest effectief is. Denk hierbij aan beweegprogramma’s tijdens schooluren, workshops over gezonde leefstijl, en het stimuleren van een positief sociaal klimaat op school.
De resultaten van het onderzoek kunnen scholen helpen om gerichte maatregelen te nemen om de vitaliteit van hun leerlingen te versterken en zo bij te dragen aan een gezonde en stimulerende leeromgeving.